Sprout – the new boys network

Velen van jullie (inclusief ik) zullen er, tot op de dag van vandaag, nog nooit van gehoord hebben. Maar over enkele dagen zal het populaire evenement the Sprout Challenger Day weer plaatsvinden in Utrecht.  En wel op 29 en 30 oktober. Donderdag zal ook ons bestuur en een deel van de carrièrecommissie van SV Babylon Sprout bijwonen.

Maar wat houden deze dagen in? En wat is Sprout eigenlijk? Sprout is nou hèt netwerk voor de nieuwe generatie ondernemers. Sprout houdt van de generatie die niet in de eerste plaats onderneemt voor het geld of de status, maar die iets wil betekenen en verschil wil maken.

Sprout biedt jonge ondernemers dagelijks nieuws over interessante onderwerpen voor starters. Zes keer per jaar wordt er een dik magazine uitgegeven. In de oktober editie kwamen onderwerpen als ‘de meest uitdagende bedrijven van Nederland’ en ‘zelfstandig werken in een collectief: samen slimmer’ aan bod.

Voor leden organiseert Sprout elke maand visits bij verschillende jonge ondernemingen. Eens per jaar vinden the Sprout Challenger Days plaats. Op dag 1 (woensdag 29 oktober), die in het teken staat van de “think different – gedachte”, vertelt Igor Beuker hoe hij vijf miljard dollar ophaalde met slechts één pitch! Ook doet José Evers, de strategy partner van reclamebureau XXS, een boekje open over welke eigenschappen je nou móet hebben om een echte challenger te zijn.

Dag 2 gaat vroeg van start met een yoga sessie, waarom yoga vraag je je af? Yoga zorgt voor stress vermindering, versterkte fysieke en mentale kracht en het “in het nu leven” wat bijdraagt aan een verbeterde concentratie, coördinatie en een optimaal geheugen. Eigenschappen die een jonge ondernemer (maar ook een student!) in zijn of haar hectische leven goed kan gebruiken! Gastsprekers zullen deze dag hun visie op “presteren” laten horen. Wat moet jij doen om tot grote hoogte te stijgen? Welke kwaliteiten zorgen ervoor dat jij je blijvend onderscheidt? Drie kernwoorden staan daarbij centraal: meer, beter, sneller.

 

sprout

De Challenger Days zijn alleen te bezoeken als member en kosten veel geld, niet zo heel erg aantrekkelijk dus voor ons als arme studenten. Op de website zijn echter wel interessante onderwerpen te vinden waar wij, CIW-studenten, ons voordeel mee kunnen doen. Boeiende thema’s die aan bod komen zijn onder andere content marketing, bedrijf starten, marketing, marktonderzoek en online conversie. In het thema marktonderzoek wordt duidelijk uitgelegd wat marktonderzoek inhoudt en wanneer en hoe het uitgevoerd moet worden. Aan de hand van een stappenplan, en door middel van handige tips is dit dé manier om je kansen als groeiend ondernemer in te schatten.

Samen met verschillende partners als Monsterboard, Management Team en People Business streeft Sprout ernaar haar members een voorsprong te bieden. Op deze manier zie jij eerder dan de massa waar kansen liggen, wie je moet kennen en hoe je jezelf kan blijven uitdagen om verder te komen! Een hele mooie missie als je het mij vraagt!

Voor meer informatie en leuke weetjes is Sprout ook te volgens op Facebook (Sprout, inspireert ondernemers) en Twitter (sprout_nl).

 

Sanne Knook
Publicatiecommissie