Hotel Campanile

Een keten waar communicatie zeker ook een belangrijke rol speelt, is de hotelketen. Zo ook bij ons in de hotelketen ‘Campanile’. Niet alleen communicatie is er belangrijk, ook is het een must om vreemde talen te kunnen spreken. Je hebt immers te maken met mensen vanuit heel Europa of zelfs van daarbuiten. Het is juist een extra punt van service om mensen in hun eigen taal te kunnen aanspreken.

Ons hotel, dat gelegen is in Brussel, is een uit 78 comfortabele kamers bestaande hotel. Het biedt aan onze zakelijke- en particuliere klanten alle dagen een service met een internationale benadering.

In de receptie van onze hotelbalie, die dag en nacht geopend is, stopt de communicatie vrijwel nooit. Ieder moment kunnen wij telefonisch benaderd worden door bestaande of potentiele klanten, leveranciers, personeelsleden of onze hoofdzetels in Parijs. Elke dag beantwoorden we gemiddeld vijftig e-mails van deze verschillende groepen.

Ook zijn er klanten die het hotel of het restaurant ter plaatse komen reserveren, dit noemen wij de walk-inn’s.

Alleen al bij het beantwoorden van deze e-mails, komt het internationale aspect terug. Onze medewerkers moeten ten minste viertalig zijn, ze moeten zowel de Nederlandse, Franse, Engelse en Duitse taal beheersen om een goed lopende communicatie te kunnen bieden.

Ook bij het werven van klanten en bekendheid zijn communicatie en PR een belangrijke factor geweest.

De bekendheid van het hotel in de omgeving is onder andere ontstaan door de direct-approach van onze business klanten. Alle bedrijven, verenigingen en sportclubs die gevestigd zijn in een straal van plus minus 25 kilometer rondom het hotel worden persoonlijk bezocht.

Aan de nieuwe klanten wordt een informatieboekje overhandigd, waarin de verschillende services, zoals aanbod van de 78 hotelkamers, het restaurant met internationale gerechten en de twee vergaderzalen, een grote afgesloten parkeerplaats en de gratis wifi aangeboden. Indien bedrijven geïnteresseerd zijn in het hotel, wordt er een corporate rate contract met hen afgesloten met een tarief op maat.

Een andere manier van bekendheid werven is gedaan met behulp van sponsoring van verschillende sportclubs in de omgeving, zoals verschillende voetbalclubs, een volleybalclub, een jeu de boule club, een judoclub, een turnclub, een duikcentrum etc.

Een manier van communicatie die voor ons steeds belangrijker wordt, is online communicatie: hierbij denken we bijvoorbeeld aan reserveringsplatformen zoals LANYON. Bij LANYON zijn alle hotels ter wereld aangesloten, alsook de reisagenten die deze grote bedrijven vertegenwoordigen, zoals Calson Wagonlits Travelagency voor UNILEVER of Hogg Robinson voor VOLKSWAGEN . De reserveringen die gemaakt worden voor een package zoals vliegtuigvlucht en hotelovernachtingen gebeuren via GDS (Global Distribution Service).

Via de website Campanile.com bereiken we onze individuele klanten, op deze site staan ten alle tijde de verschillende promoties aangegeven. Andere websites waarop wij te vinden zijn zijn : Booking.com, Hrs.coml , Expedia.com, Laterooms.com, Hotel.nl, Hotels.be etc..

Al met al zijn er enorm veel mogelijkheden om bekendheid te werven. Zowel op lokaal niveau, als landelijk.

 

Hotel Campanile Drogenbos Brussel Zuid

WA MOZARTLAAN 11

1620 DROGENBOS

BELGIUM

drogenbos@campanile.com

Help-Desk